BLOG

PREČO NÁM MAJÚ DETI POMÁHAŤ V KUCHYNI?

Môj Filip mi veľmi rád pomáha v kuchyni v podstate od toho času ako sa naučil stáť na učiacej veži. Oliver mi zas nepomáha rád, ale na veži stojí a je všetko, čo vidí na okolo😁.

Filipko je starší a tak somnou rád hlavne pečie, napríklad chlieb,koláče či palacinky. Rád mi dáva suroviny na váhu, sype ich do misky, mieša, pozoruje žĺtka a bielka, dáva pozor na škrupinky, palacinky si rád sám naplní džemom a úplne najradšej vyjedá vanilkový cukor 😁👍.

Dnes sme si robili tieto piškótky a robil všetko úplne sám, ja viem nie je to zložitý recept 😁ale je to chlap, takže jeho záujem o nadobúdanie kulinárskych schopností si veľmi cením a raz ma za to pochváli aj jeho žena 😉, ja som samozrejme roztopila čokoládu a napichala špáradlá. 🙂

Myslím, že postup nie je treba písať, ale tak pre istotu. Nakrájame si banány, piškótky (my sme mali špaldové) si natrieme džemom (my sme použili marhuľový), banány naskladáme na piškótky a spojíme, napicháme do nich špáradlá a polejeme ich čokoládou (filipkovi to vyšlo tak všelijako 😁, my sme mali doma len horkú čokoládu) na záver sme ich ozdobili lentilkou. 🙂

A prečo teda vpustiť deti do kuchyne?

➡️Na prvom mieste sa tu deti zoznamujú so základnými vecami, napríklad, odkiaľ jednotlivé potraviny alebo suroviny pochádzajú, aké živiny či vitamíny obsahujú, na čo sú dobré, ako ich možno upraviť alebo inak zužitkovať.
➡️Deti sa vďaka vareniu naučia vážiť si jedlo – zistia, že potraviny nie sú zadarmo a nemalo by sa nimi plytvať, že na ich prípravu sú potrebné nielen úsilie, trpezlivosť a čas, ale aj isté zručnosti.
➡️Varenie je jedným z prvých krôčikov vašich najmenších na ceste k samostatnosti. Ak sa naučia bez problémov pripravovať aspoň jednoduché pokrmy, nebudú úplne odkázaní na druhých alebo reštauračnú stravu.
➡️Vlastnoručná príprava jedla v nich buduje viac sebadôvery – veď aj obyčajná zemiaková kaša vyžaduje určitý kumšt a upiecť dobrý koláč tiež nedokáže hocikto. Ak deti za vlastné výtvory dostanú pochvalu, budú sa cítiť šikovné a užitočné.
➡️Varenie, aspoň v začiatkoch, vyžaduje veľkú trpezlivosť a disciplínu, neskôr sa vo veľkom zapája aj kreativita. Tieto vlastnosti budú vašich maličkých v živote stále posúvať ďalej.
➡️Vaši drobci sa v kuchyni naučia správne zachádzať aj so spotrebičmi, vďaka čomu sa posilní aj ich technická zdatnosť.
➡️Pri kuchtení sa nielen dobre zabavia, ale podvedome naučia množstvo užitočných vecí. Ozrejmujú si napríklad základy matematiky a fyziky – počítajú ingrediencie, odmeriavajú váhu či množstvo tekutiny, určujú vhodný pomer surovín a sledujú čas potrebný na prípravu jedla.
➡️Výhodou je, že deti so surovinami priamo narábajú, čím si vylepšujú hmatové i motorické schopnosti. Učia sa miesiť, mixovať, prelievať, spoznávajú hustotu surovín, cibria si odhad i presnosť pri krájaní.
➡️Vylepšujú si estetické cítenie pri servírovaní jedla, skúšajú si svoj prvý „food styling“ a zároveň si pestujú dobrý vkus, chute a záujem o kvalitné pokrmy.
➡️Keďže v kuchyni treba dôsledne dodržiavať isté postupy, sledovať pokyny a deliť si prácu, deti sa tu veľmi rýchlo naučia komunikovať s ostatnými.
➡️Upratovanie, ktoré nasleduje po príprave jedla, zasa drobcov naučí zodpovednosti – budú vedieť, že na záver treba umyť riad, poutierať ho a po vysušení poukladať na svoje miesto.

Zdroj:Mackoviahracky.sk

Zanechať odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *